Tuesday, December 21, 2021

Dating antikke møbler

Dating antikke møbler



Den langsomme og besværlige håndværk og udskæring, dating antikke møbler, et stykke ad gangen, af en mester i træarbejder var ikke egnet til det nye massemarked. I begyndelsen af ​​det 19. århundrede var en ny designstil ved at opstå. Andre interiør- eller boligindretningsarkitekter har en tendens til ikke at tage tingene så alvorligt, men de er stadig interesserede i ting, historie og ægthed. Meeks havde også succes med laminerede møbler. Afhæng dig ikke kun af hardwarestil for at date et stykke. YP-annoncører får en højere placering i standardrækkefølgen af ​​søgeresultater og kan blive vist i sponsorerede fortegnelser øverst, siden eller bunden af ​​søgeresultatsiden. I mellemtiden blev mahognien mere og mere populær, efter at den blev introduceret til England, importeret fra de britiske kolonier i Dating antikke møbler og Vestindien.





HVORDAN LAVER MAN



At bestemme alderen på antikke møbler er ikke en eksakt videnskab, men der er visse aldersindikatorer, der er tydelige i møbler.


Hvordan et stykke er konstrueret er et almindeligt mål for alder. Du bør se på dating antikke møbler, søm, træ, samling og isenkram. Materialernes tilstand og kvalitet bruges til at måle alderen på et stykke. Et møbels slitage er også med til at fortælle dets alder. En legitim antikvitet er hundrede år gammel eller ældre. Den burde have lidt ar at vise til sin tid. Her er et par tips til, hvordan du bestemmer alderen på et møbel.


Mål bordpladen til runde borde. Træ krymper med tiden og kun i én retning. Runde bordplader skal være ude af runde, dating antikke møbler, hvilket betyder, at de skal være lidt ovale. Mål bordpladen fra top til bund og fra venstre mod højre. Du bør have en mærkbar forskel mellem de to målinger. Fjern en skuffe i kabinettet, dating antikke møbler. Hjørnerne skal være svalehalede sammen. Hvis du ser en stor svalehale, kan stykket være fra begyndelsen af ​​det attende århundrede.


Inden det nittende dating antikke møbler, møbelsnedkere brugte flere mindre svalehaler til at forbinde siderne af skuffer.


Se på svalehalenes håndværk. Hvis hver svalehale har samme størrelse og jævnt fordelt, blev de lavet på maskiner. Dette sætter din brik tidligst ind i den victorianske æra.


Se på de søm, der bruges i konstruktionen af ​​dit møbel, dating antikke møbler. Hvis det er firkantet, men ikke perfekt, og slidt tyndt, kan det betyde, at dit stykke blev konstrueret før. Hvis hovedet er firkantet, men viser små tegn på slid, så er neglene ikke en god indikator på dette stykke. Se på skruerne. Er spalten væk fra midten? Hvis det er tilfældet, kan skruen være håndlavet. Håndlavede skruer blev brugt indtil omkring Du skal fjerne en skrue og undersøge den for at være sikker på, at den er håndlavet.


Skæringen af ​​skaftet skal være ujævn, og enden skal være stump i stedet for spids. Hvis du ser en skrue, der er jævnt skåret med en spids ende og lidt slid på skaftet, er stykket sandsynligvis en reproduktion og kan være mindre end år gammelt. Tjek områderne omkring håndtagene. Er de mere slidte end resten af ​​stykket? Tag fat i håndtaget, dating antikke møbler.


Se på, hvor din hud kommer i kontakt med håndtaget og dating antikke møbler omkring det. Mange års håndtering og kontakt med hudolier bør efterlade en patina på både håndtagene og det omgivende træ.


Se, hvordan håndtagene og hængslerne blev fastgjort til stykket. Svarer typen af ​​skrue eller søm til den æra, hardware-stilen repræsenterer? Hvis skruerne ser nyere ud, eller hardwarens stil adskiller sig fra stilen på resten af ​​stykket, er hardwaren ikke længere en god indikator. Hardwaren på dine møbler kan bruges til at datere stykket, forudsat at det er originalt hardware.


Stilen vil fortælle dig, hvilken periode stykket repræsenterer, men der er bogstaveligt talt hundredvis af forskellige stilarter brugt gennem århundrederne. Afhæng dig ikke kun af hardwarestil for at date et stykke. Se på under- eller bagsiden af ​​stykket. Find et område med råt træ. Brug din lommelygte her dating antikke møbler undersøge bag skuffer eller undersiden af ​​møblet.


Hvis der er rundsavmærker, blev stykket lavet efter Hvis savmærkerne er lige, blev træet dating antikke møbler med en håndsav, dating det før Se på undersiden af ​​fødderne på en stol. Disse områder skal være slidte. Trinene skal have misfarvning eller være slidt ned, hvor du vil placere dine fødder. Se bagsiden af ​​stolen. Er der hakker ved, at den er blevet banket mod vægge i mange år?


Se efter misfarvning fra varme skåle og spildt væske på spiseborde. Se efter, at kanten er slidt ned og afrundet. Bordbenene skal have et hak fra spark, og fødderne skal være flade mod at blive slæbt. Her er blot et par hurtige tips til at bestemme, hvornår et møbel kan være blevet lavet. For at verificere – og certificere – hvornår et stykke stykke blev bygget, skal skruer og søm undersøges, hængsler fjernes og finerstumper skrabes af.


Men hvis du kigger på et stykke og har brug for en hurtig idé, vil disse få tips hjælpe dig på vej. For at verificere og attestere, hvornår et stykke stykke blev bygget, skal skruer og søm undersøges, dating antikke møbler, hængsler fjernet, stykker finer skrabet af.


Shelly McRae er freelanceskribent bosat i Phoenix, Ariz, dating antikke møbler. Efter at have opnået en associeret grad fra Glendale Community College med hovedfag i grafisk design og teknisk skrivning, vendte hun sig til online skrivning. McRae har skrevet artikler til flere websteder, hvor hun trækker på hendes erfaring inden for boligforbedringsindustrien og hydroponisk havearbejde.


Af: Shelly McRae Opdateret 12. april, dating antikke møbler, Antik sidebord. billede af maron fra Fotolia. Del det. Ting du skal bruge: Lommelygte til målebånd. Tip Her er blot nogle få hurtige tips til at afgøre, hvornår et møbel kan være blevet lavet.


Tips Her er blot nogle få hurtige tips til at afgøre, hvornår et møbel kan være blevet lavet, dating antikke møbler. Sådan identificerer du antikke briller Sådan identificerer du en gammel gyngestol og polstret Dating antikke møbler Hvad holder træ sammen: søm eller skruer? Sådan laver du heste af drivtømmer Typer af hussamlinger Sådan daterer du et vintage symaskineskab.





online dating møde nogen efter e-mail



Som afspejler den arkitektoniske udsmykning fra Hepplewhite-perioden, var indlæg populære, ligesom udskæring og endda malede højdepunkter. Denne periode afspejler den voksende patriotisme i de unge amerikanske stater.


Deres ønske om at udvikle deres egen karakteristiske møbelstil var tydeligt. Stilistisk afspejler det også den arkitektoniske stil kendt som Federal, hvor balance og symmetri var ekstremt vigtigt. Træ, der blev brugt i denne periode var mahogni og mahogni finer, men andre indfødte træsorter, såsom ahorn, birk eller satintræ, blev brugt. Som afspejler periodens arkitektoniske udsmykning, var indlæg populære, ligesom udskæring og endda malede højdepunkter.


Motiverne til indlægning omfattede klokkeblomster, urner, festoner, akantusblade og pilastre, for blot at nævne nogle få. Indlagte bånd og liner var også populære og brugte ofte i kombination med andet indlæg. Benene i denne periode har tendens til at være lige eller tilspidsede til foden. Foden kan være en simpel forlængelse af benet, eller løgformet eller spadeformet. To nye møbelformer blev skabt i denne periode.


De er skænken og arbejdsbordet. Forvent at finde lidt mere komfort i stole og sofaer, men ikke særlig tykke hynder eller sæder. Når et møbel er lavet i England, eller stylet efter et engelsk eksempel, kan det være kendt som Hepplewhite. Tidsrammen er den samme. Robert Adam er krediteret for at skabe stilen kendt som Hepplewhite under s og lede formen.


En anden engelsk bog havde stor indflydelse på datidens designere. Mahogni, mahognifiner, ahorn og fyr blev almindeligt brugt i Sheraton-perioden. Stilen kendt som Sheraton ligner meget Federal.


Linjerne er noget mere lige og designet mere enkelt end Federal. Sheraton-stykker er tættere forbundet med møbelsnedkere på landet. Træ vil omfatte mahogni, mahogni finer, ahorn og fyrretræ, såvel som andre indfødte træsorter. Billede udlånt af Krause Publicaitons. I begyndelsen af ​​det 19. århundrede var en ny designstil ved at opstå. Kendt som Empire, det havde en vægt på den klassiske verden i Grækenland, Egypten og andre gamle europæiske påvirkninger.


De amerikanske håndværkere begyndte at inkorporere mere flydende patriotiske motiver, såsom ørne med spredte vinger. Det grundlæggende træ, der blev brugt i Empire-perioden, var mahogni. Men i denne periode var mørke træsorter så begunstigede, at mahogni ofte blev malet sort. Indlæg var populære, når de var lavet af ibenholt eller ahornfiner.


De mørke træsorter opvejer forgyldte højdepunkter, ligesom de messing-ormolu-beslag, der ofte blev fundet i denne periode. Benene i denne periode er betydelige og mere flydende end dem, der findes i Federal- eller Sheraton-perioderne. Regionale forskelle i denne stil er meget tydelige, hvor New York City er centrum for designstilen, da det også var centrum for mode på det tidspunkt.


Nye møbelformer fra denne periode omfatter slædesengen, hvor sengegavlen og fodgærdet danner en yndefuld bue. Der kom også flere nye former for borde til, især sofabordet. Fordi den arkitektoniske stil fra empiretiden brugte store, åbne rum, fik sofaen nu lov til at stå i midten af ​​rummet med et bord bagved. Tidligere arkitektoniske perioder fandt de fleste møbler placeret mod den udvendige omkreds af væggene og bragt frem til brug.


Den victorianske periode, som den vedrører møbelstile, kan opdeles i flere forskellige stilarter. Hendes kærlighed til udsmykkede stilarter er velkendt. Når du tænker på det generelle udtryk, så tænk på et rodet miljø, fyldt med tunge møbler og omgivet af planter, tunge stoffer og masser af porcelæn og glasvarer.


Dette er den første underkategori af Victoria-æraen. Denne stil er bedst forenklet som den mest almindelige af de victorianske stilarter. Linjer har tendens til at være fejende, bølgende kurver.


Den er opkaldt efter den stil, der var populær i Frankrig, da bourbonerne forsøgte at genskabe deres krav på den franske trone, fra til Empire. Indflydelse fra den klassiske periode mærkes, men fransk restaurering mangler noget af den periodes udsmykning og kræsenhed. Designmotiver afspejler fortsat interessen for klassikerne fra Grækenland og Egypten. Stoleryg er stylet med buede og konkave crest-skinner, hvilket gør dem lidt mere komfortable end tidligere stole med lige ryg.


Brugen af ​​pudepuder og mere polstring begynder at dukke op. Stilen var kun populær i klynger, men lokkede skabere fra større storbyområder, såsom Boston og New Orleans, til at omfavne stilen.


Dette er relativt nemt at identificere for samlere. Det er en af ​​de få stilarter, der hylder elementer, der findes i de tilsvarende arkitektoniske temaer: tårne, spidsbuer og quatrefoils-design fundet i det 12. til det 16. århundrede, der var tilpasset denne møbelstil fra midten af ​​århundredet.


Møbelhylderne kendt som en étagère blev født i denne periode, hvilket giver victorianere mulighed for at få mere plads til at vise deres dyrebare samlinger. Møbler, der havde mekaniske dele, blev også omfavnet af victorianerne i denne æra.


De skove, som producenterne fra denne periode foretrak, var valnød og eg, med en vis brug af mahogni og palisander. Den anvendte skala spændte fra stor og storslået til lille og petite. Udskårne detaljer gav dimension og interesse.


Udskåret dekoration i form af kammuslingskaller, blade og blomster, især roser, og akantus tilføjer yderligere ornamenteringen af ​​denne møbelstil. Ben og fødder i denne form er cabriole eller rullende. Ud over hvad der måtte være nødvendigt strukturelt, er det ofte svært at finde et lige element i Rococo Revival møbler. Brugen af ​​marmor til bordplader var ret populær, men forvent at finde hjørnerne formet til at passe til den overordnede rulleform. For at udføre al denne udskæring var valnød, palisander og mahogni almindelige valg.


Når mindre træsorter blev brugt, blev de ofte malet for at afspejle disse dyrere træsorter. Nogle støbejernselementer kan findes på møbler fra denne periode, især hvis det blev støbt som ruller. Stilen begyndte i Frankrig og England, men migrerede til sidst til Amerika, hvor den udviklede sig til to andre møbelstile, Naturalistic og Renaissance Revival.


Denne underkategori af den victorianske æra er nok den mest feminint prægede stil. Den gør også brug af de nye maskindrejede spoler og spiralprofiler, der hurtigt blev populære blandt møbelproducenter. Nye teknologiske fremskridt gjorde det muligt at generere flere bearbejdede dele.


Ved at tilføje blomster, enten udskårne eller malede, havde møblerne fra denne æra en blødhed over sig. Stolerygge har en tendens til at være høje og smalle med en let ryghældning. Benene varierer fra lige til balusterdrejede former til spindeldrejede. I denne periode med møbeldesign blev der brugt mere håndværkspolstring og dekorativt malede overflader. Lige ben eller riflede og let tilspidsede ben og ovaler og buer er inventar til Louis XVI stole.


En periode af den victorianske æra, der flyver afsted med lige linjer, er Louis XVI. Denne møbelstil er dog ikke stram; den er prydet med ovaler, buer, påsatte medaljoner, kranse, guirlander, urner og andre victorianske blomster.


Efterhånden som perioden ældes, blev mere ornamentik til stede på de færdige møbelstile. Møbler fra denne tid blev lavet af dyrere træsorter, såsom ibenholt eller palisander. Valnød var populær omkring s. Andre mørke træsorter blev fremhævet, ofte for at kontrastere de lysere ornamenter. Forvent at finde lige ben eller riflede og let tilspidsede ben. Denne møbelperiode tager de rullende effekter af Rococo Revival-designerne og tilføjer flere blomster og frugter til stilene. Der bruges flere detaljer på bladene - så meget, at man kan se, om de skal repræsentere vindrue-, rose- eller egeblade.


Teknologiske fremskridt forbedrede denne designstil, da producenterne udviklede en måde at laminere træ sammen på. Denne lagdelte effekt blev opnået ved at lime tynde lag sammen, hvor kornene løber i rette vinkler på hvert nyt lag. De tykke paneler, der blev skabt, blev derefter dampet i forme for at skabe en illusion af udskæring. De træsorter, der blev brugt som grundlag for den kraftige ornamentik, var mahogni, valnød og noget palisander.


Polstring af denne periode er ofte tuftet, hvilket eliminerer enhver stor flad overflade. Navnet John Henry Belter er ofte forbundet med denne periode, for det var, da han lavede noget af sit bedste designarbejde. John og Joseph W.


Meeks havde også succes med laminerede møbler. Originale etiketter med disse navne findes nogle gange på møbler fra denne periode, hvilket giver yderligere herkomst. Møbler lavet i denne stilperiode afspejler, hvordan møbelsnedkere fortolkede design fra det 16. og 17. århundrede. Deres motiver spænder fra krumlinjede og blomstrede tidligt i perioden til kantede og næsten alvorlige i slutningen af ​​perioden. Mørke træsorter, såsom mahogni og valnød, var primære med en vis brug af palisander og ibenholt. Valnøddefinerpaneler var en rigtig favorit i s designs.


Polstring, normalt af en mere generøs karakter, blev også ofte indarbejdet i denne designstil. Ornamentering og højreliefudskæring omfattede blomster, frugter, vildt, klassiske buster, akantusruller, stropper, kvaster og masker.


Arkitektoniske motiver, såsom pilastre, søjler, pedimenter, balustre og beslag, er et andet fremtrædende designelement. Benene er normalt cabriole eller har betydelige drejede profiler. Denne designstil smelter let sammen med både Louis XVI og Renaissance Revival. Det er kendetegnet ved elementer, der minder om græsk arkitektur, såsom pilastre, fløjter, søjler, akantus, bladruller, græske nøglemotiver og hymne-højreliefudskæringer. Denne stil stammer fra franskmændene, men blev omfavnet af amerikanske møbelproducenter.


Træerne er mørke og ofte eboniseret. Ornament kan være forgyldt eller bronze. Benene har tendens til at være buede til rullede eller kløvede hovfødder. De tidligste eksempler er fra møbler placeret med mumier i Egypten for tusinder af år siden, og også i begravelser af gamle kinesiske kejsere.


I tusinder af år blev en svalehalesamling skabt af en dygtig møbelsnedker ved hjælp af små præcisionssave og træmejsler. Små vinklede savsnit blev efterfulgt af omhyggelig skæring med en slebet mejsel på begge sider for at undgå splintring. Når sammenføjningen er dygtigt udført, er det en ting af skønhed og en sikker sammenføjning af to brædder, der kan holde i århundreder.


Lidt lim cementerer forbindelsen, og en god svalehalefuge har stor styrke og holdbarhed. Dette sekretærbord fra ca. blev bygget af en god tømrer på landet, læg mærke til svalehalerne på siden af ​​skuffen, og hold også top- og sideplanker sammen.


Håndskårne svalehaler blev brugt til at holde siderne af skuffer sammen, men også til at forbinde de strukturelle elementer af kabinetmøbler. Håndlavede skruer og søm var relativt dyre og kunne ruste og udvide sig, nogle gange knækkede det træ, de fastgjorde.


Lime af perioden nogle gange svækket. Svalehale har stor styrke og holder træstykker i perfekt justering over lange perioder. Dette overdådigt håndskårne skab fra ca. viser strukturelle svalehalesamlinger på bagsiden.


Enklere landmøbler havde ofte større svalehale eller endda en enkelt hale og nål. Dette landskab i fyrretræ fra 's har store landlige svalehale:. Disse blev skåret med en jig eller et mønster, og en lærling kunne skabe en meget velsiddende og attraktiv samling. Populære her ind i 's, disse joints fik aldrig accept uden for U.


og Canada. Europæiske møbelsnedkere fortsatte deres håndskårne svalehale langt ind i årene. Her er et eksempel på en Eastlake kommode med karakteristisk "ske" udskæring og "pin and cove" svalehaler fra 's:. Den næste teknologiske udvikling inden for snedkerarbejde var igen amerikansk. I tiden begyndte amerikanske møbler at blive masseproduceret, med udskiftelige dele og hurtig produktion til den voksende og velhavende middelklasse.


Den langsomme og besværlige håndværk og udskæring, et stykke ad gangen, af en mester i træ var ikke egnet til det nye massemarked. Dampkraft, overført af remskiver og læderremme, betjente save, udskæringsmaskiner og overfræsere, der kunne kopiere et originalt mønster nøjagtigt.

No comments:

Post a Comment